Produk Terkini

Pengukur Keupayaan Bateri dan Alternator Kereta

 CAR VOLTMETER

Kod Produk : CVM01 | Harga : Rm39
Sekarang Hanya : RM29




Hi guys! Hari nie nak cerite sket pasal alat yang simple nie tapi sangat-sangat berguna. Sebelum tu aku nak tanya korang, korang pernah berada tak dalam satu situasi yang agak mencabar seperti waktu pagi nak pergi kerja atau nak hantar anak sekolah tetiba kereta tak boleh nak start? Mesti pernah punyer...Frankly speaking, aku dah kena banyak kali. Tension aku dibuatnyer. Nasib baik ada jiran tolong guna battery jumper.




Yang paling haru bila alternator "kong". Kalau pakai kereta guna karburator takpe, nie pakai kereta yang guna ECU, Auto plak tu. Masa tu aku pakai Honda Aircord Diamond Re-cond. Masa aku tgh bawak tetiba stereng rasa berat, radio macam nak-tak nak jer keluar bunyi. Di takdirkan ngam-ngam sampai satu simpang yang ada bengkel. Puas aku start sampai bateri kong. Rupanya kereta yang guna ECU dan fuel injection nie perlukan kuasa bateri yang mencukupi. Bila alternator tak dapat supply voltage mencukupi kat bateri dan sistem elektronik lain, kereta boleh "jammed" tgh jln. Sbb tu aku suka pakai kereta lama yang pakai karburator...senang nak godek sana sini.




So bagi Akak-akak dan Abang-abang yang allergic dgn bau minyak itam tu paham-paham jer lah. Aku tau korang nie memang tau bawak kereta jer. Tp bayangkan jika situasi anda sangat penting macam nak close deal projek juta-juta jual tanah atau pasir, nak jumpa client soh beli insurance, korang mesti tension giler. Jadi, mana-mana kereta yang takde volt meter tu boleh lah guna gadjet yang simple nie.




Cara guna sangat mudah. Cocok kat lobang cigarette lighter pastu baca number yg kuar kat display tu. Masa kereta belum start bacaan meter mesti dlm range 12v. Kalau masa engine tengah idup bacaannyer dalam 13.5v ~ 14.5v. Maknanyer alternator tgh charging bateri.




 


Contoh Arahan Whatsapp / SMS

Muhammad Zukermi B Omar No 2, Jalan P/9a, Kawasan Perusahaan Sek 13, 43650 Bandar Baru Bangi Selangor RM39 10.00AM 05/01/17 CVM01

Untuk Lebih Lanjut Sila Whatsapp yer!

Terima Kasih 

 

Saiful Maju Marketing Designed by Templateism.com Copyright © 2014

Powered by Blogger.
Published By Gooyaabi Templates